10/21/2015

koski kuohuu vain kerran päivässä



Lapset on pinottu padoksi koskeen,
 vesi ei virtaa enää,




koski kuohuu 
vain kerran päivässä

turistiaikana





kuulin juuri karmean äänen,
 äiti surmasi lapsensa




herra on sanonut itsensä irti 

ja jättänyt meidät 
aivan yksin




puhdas paita on pojalla yllä,
 äiti on pessyt sen

rakkauden teoista punotun ketjun 
pujotan tytön kaulaan




kaislikko huojuu, 
radio laulaa,

lintu on ostanut sen




taivaan portilla notkuvat nuoret 
ja taskuissa myrsky raivoo




minä revin aivoni irti 
ja heitän ne kauas pois

sukellan syvälle paniikin mereen 

ja synnyn uudelleen




lohtua tuovat laulujen säkeet
 tutut ja turvalliset




mut minä olen vaarojen lapsi
 ja luovutan lohdun ystävilleni




 oo-oo-ouheeijee, 

mitä se mulle kuuluu 
mitä mä teen? 


3 kommenttia :

kiitos ajatuksestasi 🌿